adpensite.pl

Blog tematyczny o marketingu, social mediach i reklamie.

MarketingReklama

Strategia marketingowa – o co chodzi?

Strategia marketingowa – o co chodzi?

Dla wielu osób prowadzenie działalności sprowadza się jedynie do tego, czego doświadczamy w danym miejscu. Jeżeli oferta jest ciekawa, jest się z czego cieszyć, natomiast w przeciwnym wypadku sytuacja wygląda odwrotnie. Czy wiele osób nie myśli takimi kategoriami? Sprawa jest jednak bardziej złożona. Dużą rolę odgrywa strategia marketingowa.

O strategii marketingowej

O marketingu mówi się stosunkowo często, ale mimo to wydaje się, że wiele osób nie ma pojęcia, czego dotyczą rozmowy. Co za tym idzie, warto zapamiętać, że marketing to określenie sposobu myślenia, w którym najistotniejszy jest konsument. W końcu na kim koncentrują się wszystkie działania przedsiębiorstwa? Strategia marketingowa to z kolei sposób realizacji określonych celów. Można również powiedzieć, że chodzi o wykorzystanie potencjału marketingowego i taktyki funkcjonowania samego przedsiębiorstwa.

Strategia marketingowa a strategia firmy

Być może niektórzy wychodzą z założenia, zgodnie z którym strategia marketingowa jest innym określeniem strategii firmy. Można to zrozumieć, ale najważniejsze są fakty, a te przedstawiają się inaczej. Strategia przedsiębiorstwa wiąże się z całą organizacją, natomiast strategia marketingowa skoncentrowana jest na węższym zakresie problemu. Przy strategii marketingowej przede wszystkim chodzi o interakcje, jakie mamy na styku firmy z rynkiem.

Dobrze jeszcze skoncentrować się na zaletach, nic tak nie działa na wyobraźnię, jak możliwość osiągnięcia konkretnych profitów. Dobra strategia to m.in. szansa na osiągniecie przewagi nad konkurencją czy ograniczenie ryzyka i zagrożeń rynkowych.

Cele marketingowe

W ten sposób dotarliśmy do stawiania przed sobą celów marketingowych. Tworzenie strategii wiąże się z różnymi etapami i jeden z nich dotyczy rodzajów oraz celów marketingowych.

Niektórzy mogą sądzić, że trzeba koncentrować się jedynie na jednym celu, ale rzeczywistość przedstawia się trochę inaczej. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby realizować kilka celów, ale jednocześnie zawsze należy wybrać coś, co będzie celem głównym.

Dobrze też pamiętać o tym, że rodzaje działań marketingowych można podzielić na następujące grupy:

– płatne i bezpłatne,
– komercyjne i społeczne,
– rozproszone (ogólne) lub tematyczne.

Działania możemy podzielić także ze względu na przyjęty cel. Wyróżniamy:

– działania wizerunkowe,
– działania świadomościowe (zasięgowe),
– sprzedażowe działania marketingowe

Działaniami wizerunkowymi określa się wszelkie kampanie, których celem jest doprowadzenie do wzmocnienia wizerunku marki. Krótko mówiąc, użytkownicy mają zainteresować się tym, co może zaoferować marka. Działania świadomościowe to wszelkie kampanie marketingowe, które mają budować świadomość istnienia marki, jak i pozytywnie wpływać na dotychczasową grupę docelową. Sprzedażowe działania marketingowe to wszelkie kampanie sprzedażowe skupiające się na zadaniach, których efektem jest większa sprzedaż. W tym przypadku koncentrujemy się na pozyskaniu konkretnych wyników zakupowych bądź pozyskaniu określonej ilości leadów sprzedażowych.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *