adpensite.pl

Blog tematyczny o marketingu, social mediach i reklamie.

ReklamaSocial media

Czym jest reklama społecznościowa i czy warto w nią zainwestować?

Czym jest reklama społecznościowa i czy warto w nią zainwestować?

Można reklamować swoją firmę na różne sposoby. Który z nich daje najlepsze rezultaty? To zależy od branży i wielu innych czynników. Czym jest reklama społecznościowa i czy warto w nią inwestować? Czy to się opłaci?

Z tego artykułu dowiesz się:

  • czym jest reklama społcznościowa
  • na czym polega budowanie społeczności
  • jak robić rozważnie zakupy

Reklama społecznościowa – kilka słów

Czym jest wspomniana reklama? Cechuje się tym, że zamieszcza się ją w Internecie, w Sieci, a działa poprzez media społecznościowe, na przykład platformy Facebook czy Instagram. Może również działać poprzez Twittera albo blogi. W mediach społecznościowych gromadzą się różni ludzie, zatem można dotrzeć do różnych grup docelowych. Przedsiębiorstwo może skierować swoje treści do wąskiej grupy odbiorców, którzy są najbardziej zainteresowani konkretnym produktem lub usługą. Na przykład młode matki poszukują rekomendacji, co jest najbardziej przydatne przy porodzie, w okresie połogu i później, kiedy dziecko ma kilka miesięcy, roczek, kilka lat. Matki wymieniają się swoimi doświadczeniami, poszukują sprawdzonych rozwiązań. Nie ma czasu na eksperymenty. Źle dobrane kosmetyki mogą spowodować alergię, a niektóre zabawki są przecież niebezpieczne.

Budowanie społeczności

Jak skutecznie reklamować coś na Instagramie? Influencerzy mają na to swoje sposoby. Najważniejsze jest oczywiście zbudowanie społeczności wokół swojego kanału. Influencer pokazuje swoje codzienne życie, życie swojej rodziny. Czasem jest ekspertem w jakiejś dziedzinie. Na przykład udziela porad z zakresu dietetyki, rozwoju osobistego, mody, urody. Ludzie w ramach wdzięczności za treści publikowane bezpłatnie chętnie kupią coś polecanego przez danego influencera. Może być to produkt lub usługa tak zwanej marki własnej albo produkt lub usługa sprzedawana w ramach współpracy z jakąś marką. Często, prawie zawsze, widzowie mają do dyspozycji specjalny kod rabatowy, obniżający cenę podstawową o 10, 20, 30, czasem nawet 50%. To bardzo zachęca do zakupów. Czy klienci na pewno potrzebują tego, co kupują? Niekoniecznie. Jednak chęć podążania za innymi, chęć skorzystania z tej wyjątkowej oferty jest bardzo silna i ciężko się temu oprzeć.

reklama społecznościowa

Rozważne zakupy

Jeszcze całkiem niedawno wielu influencerów twierdziło, że przechodzą na minimalizm i wcale nie potrzebują wokół siebie dużej ilości rzeczy. Czy to prawda, czy też kreacja na potrzeby kanału, by dostosować się do mody i trendów? Każdy powinien wnioski wyciągnąć samodzielnie. Na pewno warto skorzystać z reklamy społecznościowej, ponieważ doświadczenia przedsiębiorców jasno pokazują, że ta forma reklamy znakomicie się sprawdza. Zyski mogą być naprawdę bardzo wysokie. Kluczem do sukcesu jest właśnie zbudowanie wcześniej wspomnianej społeczności, która potem zakupi oferowane produkty lub usługi, ponieważ zaufa osobie, którą polubi. Zaufanie jest tutaj kluczem. Ludzie chcą być tacy, jak influencerzy, chcą mieć takie samo życie. Zatem chętnie zakupią polecane kosmetyki, ubrania, jedzenie i inne produkty, niekoniecznie pierwszej potrzeby. Wiele osób działających w social mediach zachęca do skromnych zakupów, przemyślanych wyborów. Jednak czasem warto dać ponieść się szaleństwu.

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *