W przestrzeni internetowej wiele się dzieje i trzeba przyznać, że czasami mamy kłopot z tym, aby zrozumieć otaczającą nas rzeczywistość. Za przykład może posłużyć content marketing.
Content marketing co to?
Można pokusić się o stwierdzenie, zgodnie z którym za nieznajomymi określeniami czasem jest coś, co nie powinno wzbudzać żadnych wątpliwości. Wydaje się też, że content marketing jest tego świetnym przykładem.
W internecie możemy zauważyć, że są osoby, które mają sporą rzeszę odbiorców. Niemniej jednak nie od razu tak było – zawsze zaczyna się od długotrwałego budowania relacji z odbiorcami poprzez dzielenie się z nimi tym, co wartościowe. Zaufanie to nie jest coś, co pojawia się natychmiast. Na to potrzeba sporo czasu. Co więcej, to jest właśnie content marketing. Podstawowe działania składające się na content marketing to tworzenie, dystrybucja i promocja treści. Krótko mówiąc, chodzi o marketing koncentrujący się na przekazywanych wiadomościach.
Nie tylko pisanie artykułów
Niektórzy mogą sobie teraz pomyśleć, że content marketing jest tożsamy z pisaniem artykułów, ale nic podobnego. Różne rodzaje treści mają znaczenie.
Wybór możemy sprowadzić do infografik, recenzji produktu i usługi, badań i raportów branżowych, FAQ, case studies, InstaStories i TikToków, webinariów i podcastów oraz ebooków i audiobooków. Możliwości jest naprawdę wiele i być może nie każda jest jasna. Z pewnością tajemnicą dla wielu może być case studies, czyli studium przypadku. Wybór tego rozwiązania oznacza, że mamy do czynienia z dokładną analizą jednego przypadku.
Naturalnie należy także pamiętać o tym, że wybór sposobu komunikacji to nie wszystko. To dopiero początek, bo treści najzwyczajniej w świecie muszą być po prostu dobre. Przez dobre wpisy rozumie się wypowiedzi, w przypadku których mamy eksperckość, autoratywność i wiarygodność.
Influencer co to znaczy?
W przypadku content marketingu możemy zetknąć się z mówieniem o influencerach. Czy wszyscy wiedzą, o kogo chodzi?
Jeżeli nie, trzeba mieć świadomość tego, że sytuację można porównać do rozmów o content marketingu. Influencer to osoba ze świata mediów społecznościowych, która ma na innych spory wpływ. Nie chodzi w tym momencie tylko o przekazywane treści – influencerzy mają po prostu gigantyczne zasięgi. Musimy też pamiętać, że pod uwagę bierze się przekazywane wiadomości, jak i ludzi, do których te wiadomości mogą trafić.
Nie ma przypadku w tym, że influencerzy to grono, które cieszy się wzięciem przy różnego rodzaju kampaniach. Jeśli ktoś umie wpływać na zachowanie ludzi, platforma nie ma znaczenia. Nie można też zapomnieć o zasięgach – trudno wyobrazić sobie świat bez mediów społecznościowych, ale jednak przykładowa kampania w telewizji to zupełnie inny świat. Dodatkowo można wtedy kierować się dosłownie do wszystkich. Przy całej popularności mediów społecznościowych musimy pamiętać, że są osoby, które będą omijać social media szerokim łukiem. Ponadto dla większości osób starszych mowa o czymś zupełnie nieznanym i to się nie zmieni.