Social media marketing ma coraz to większe znaczenie i marki są tego świadome. Dostrzegając ten potencjał sięgają coraz częściej właśnie po to narzędzie budowania relacji z klientami.
Z tego artykułu dowiesz się:
- czym jest social media marketing
- jak korzystamy z mediów społecznościowych
- z jakich platform najchętniej się korzysta
- dlaczego warto inwestować z social media marketing
Czym jest social media marketing?
Są to wszystkie działania, płatne i bezpłatne w mediach społecznościowych. Celem tych działań jest wzrost rozpoznawalności marki, budowanie jej pozytywnego wizerunku czy nawiązywanie relacji z klientami. Finalnie dąży do osiągnięcia satysfakcjonujących wyników sprzedaży produktów i usług.
Social media marketing – jak korzystamu z mediów społecznościowych?
Media społecznościowe zajmują nam dużo czasu. Z roku na rok coraz większa ilość Polaków korzysta regularnie i aktywnie z mediów społecznościowych.
Eksperci przewidują dalszy rozwój potencjału reklamowego platform społecznościowych w kolejnych latach. Nie jest to dziwne, ponieważ kiedy weźmiemy pod uwagę specyfikę social mediów. Bycie w ciągłym kontakcie z ludźmi, zmienia oblicze tradycyjnego pojmowania marketingu. Social media bardzo na nas wpływają, inspirują, kształtują potrzeby, ale co najważniejsze sprzyjają nawiązywaniu relacji. Nie od dziś wiadomo, że to właśnie dobre relacje z klientami gwarantują powodzenie w biznesie. Dzięki mediom społecznościowym został skrócony dystans między, marką a jej grupą docelową. Jednocześnie sprawiając, że kontakt jest bardzo łatwo dostępny.
Z jakich platform obecnie najchętniej się korzysta?
Social media marketing opiera się obecnia na takich platformach jak Instagram, Facebook, YouTube, LinkedIn czy TikTok. Warto tutaj zaznaczyć, że nie musimy być obecnie na wszystkich platformach jednocześnie. Wystarczy wybrać te, na których najwięcej czasu spędzają nasi klienci. Kanał komunikacji powinno wybierać się w sposób świadomy i z myślą o swoich klientach.
Dlaczego warto jest zainwestować w social media marketing?
Posiadanie konta firmowego lub fanpage’u pozwala na dotarcie nie tylko do naszej grupy docelowej, ale też do nowych klientów. Pozostałe korzyści wynikające z social media marketingu zostały przedstawione poniżej.
Budowanie wiarygodności i zaufanie do firmy
Kiedy publikujemy merytoryczne i przydatne dla odbiorców treści. Tworzymy wizerunek marki, która jest ekspertem w swojej branży. Podobnie jest to w przypadku reagowania na potrzeby i odpowiadanie na pytanie odbiorców. Jeżeli nasz kontent jest dobrze przygotowany to buduje on zaufanie do firmy. To właśnie sprawia, że klienci szukają u nas rozwiązań swoich problemów.
Możliwość skorzystanie z zaangażowanie obserwujących
Dzięki opcji precyzyjnego i dokładnego targetowanie odbiorców, twoje reklamy w mediach społecznościowych docierają do twojej grupy docelowej. Sprzedajesz w ten sposób swoje produkty i usługi klientom, którzy mogą być nimi autentycznie zainteresowani.
Bezpośredni kontakt z odbiorcami
Social media pozwalają nam na komunikację poprzez wiadomości prywatne lub komentarze. Jest to mniej formalna i bardziej zachęcająca opcja do kontaktu niż wypełnianie formularza. Nie do przecenienia jest też bogata opcja interakcji z odbiorcami jak np. zaangażowanie w proces tworzenia produktu.