Długopis - najpopularniejszy gadżet reklamowy na świecie.

Długopis - najpopularniejszy gadżet reklamowy na świecie.

.

Długopis – najpopularniejszy gadżet reklamowy na świecie.

Każdy chociaż raz w życiu używał reklamowego długopisu do pisania. Taki gadżet można znaleźć niemal wszędzie – od banków, biur, sklepów po duże i małe firmy. Nic dziwnego, okazuje się, że długopis to najpopularniejszy gadżet reklamowy na świecie.

.

Myliłby się ten, kto by myślał, że internet całkiem wyeliminował tradycyjne formy marketingu. Dotyczy to nie tylko reklam w prasie, outdoor, ale również gadżetów reklamowych. W naszym kraju sektor artykułów promocyjnych zatrudnia ponad 20 tys. osób i nieustannie się rozwija, jak wynika z danych Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych. Na świecie jest podobnie. To wyraźny znak, że przedsiębiorcy coraz chętniej sięgają po gadżety reklamowe. Wynika to z faktu, że taki marketing jest tani i skuteczny, a po drugie można uniknąć niechęci konsumentów do tradycyjnych reklam (48% Polaków nie cierpi reklam spotów reklamowych w telewizji według badania CBOS). Nie będzie chyba dla nikogo zaskoczeniem, że wśród gadżetów reklamowych najpopularniejsze są długopisy.

.

Popularność długopisu reklamowego na świecie

Jeśli spojrzeć na różne badania i statystyki prowadzone na świecie, a dotyczące gadżetów reklamowych, szybko okaże się, że długopisy reklamowe należą do najpopularniejszych produktów marketingowych. Warto tu odwołać się na przykład do raportu Global Advertising Specialties Impressions Study. Według niego 50% gadżetów reklamowych w Stanach Zjednoczonych to długopisy. Ustępują one jedynie nieznacznie koszulkom i kubkom. W sąsiedniej Kanadzie jednak najpopularniejsze są długopisy reklamowe (48%), dystansując koszulki (36%). Długopisy są również liderem wśród gadżetów reklamowych we Francji (46%), Wielkiej Brytanii (56%), Niemczech (39%) i Australii (52%). Natomiast plasują się na drugim miejscu w takich krajach jak Hiszpania (40%) czy Włochy (45%). W Polsce długopisy reklamowe należą do najpopularniejszych gadżetów reklamowych, na które właściciele firm wydają rocznie od 20 do 50 tys. zł, jak wynika z danych Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych. 63% z tych przedsiębiorców stawia właśnie na artykuły piśmiennicze. Co ciekawe konsumenci płci żeńskiej bardziej (54%) doceniają długopisy reklamowe niż panowie (46%).

.

Dlaczego właśnie długopis reklamowy?

Warto się zastanowić, skąd się bierze tak duża popularność długopisów reklamowych w działaniach marketingowych. To przede wszystkim tani i skuteczny sposób budowania świadomości marki i jej rozpoznawalności. Długopis reklamowy jest używany przez konsumenta średnio przez 6 miesięcy. To wystarczający czas, żeby przyzwyczaić się do nazwy firmy i do nadrukowanego logo, co potem przekłada się na zwiększoną rozpoznawalność marki. Mało tego, można dotrzeć również do osób, które w ogóle nie miały wcześniej styczności z reklamującą się w ten sposób firmą, bo około 56% konsumentów przekazuje gadżet komuś z bliskich lub znajomych. Poza tym, decydując się na wybór długopisu reklamowego, firma może być pewna, że nie zostanie on wyrzucony od razu do kosza jak wiele ulotek marketingowych, ponieważ przez 93% konsumentów długopis jest postrzegany jako użyteczny przedmiot.

Gadżety reklamowe są oceniane pozytywnie przez konsumentów w przeciwieństwie do tradycyjnych spotów reklamowych. Ludzie lubią otrzymywać coś za darmo, a do jednych z najchętniej przyjmowanych przedmiotów należą właśnie długopisy. To bardzo skuteczny sposób reklamy, a o to właśnie chodzi w działaniach marketingowych. Zatem pozostaje tylko wykrzyknąć: długopis reklamowy rządzi!

Napisano 2019-01-25 0 383

Leave a CommentLeave a Reply

You must be logged in to post a comment.
Porównaj 0
Poprzedni
Następny

No products

To be determined Shipping
0,00 zł Total

Check out